2- تقطير خانه به صورت مرحله به مرحله
نوشته شده توسط : امیر

 


وقتي از گلدان بي حركت استفاده مي كنيد ، تهيه "eau de vie" يا برندي ميوه در خانه آسان و بي خطر است. هنگامي كه "eau de vie" خانگي خود را به بازديدكنندگان ارائه مي دهيد ، هنر قديمي تقطير در خانه را بياموزيد و با يك سنت قديمي مهمان نوازي ارتباط برقرار كنيد.
قدم به قدم تقطير خانه
وقتي از گلدان بي حركت استفاده مي كنيد ، تهيه "eau de vie" يا برندي ميوه در خانه آسان و بي خطر است. هنگامي كه "eau de vie" خانگي خود را به بازديدكنندگان ارائه مي دهيد ، هنر قديمي تقطير در خانه را بياموزيد و با يك سنت قديمي مهمان نوازي ارتباط برقرار كنيد.
سطل تخمير مقياس اما حتي يك بار دويدن در 5 گالن نيز مقدار قابل توجهي الكل توليد مي كند. در حالي كه هميشه روياي بزرگ داشتن خوب است ، اما عكسهاي كمتر از 1 گالن (4 ليتر) شما را تشويق مي كند كه خلاق باشيد و شركت را در محدوده و روح تقطير صنايع دستي در خانه نگه داريد.
در حال كار با قابلمه

منبع گرما: ترشحات زير چند ليتر بهتر است با گاز طبيعي يا پروپان و در حالت ايده آل در حمام آب كار كنند. اين امر به اين دليل است كه هنگام تقطير براي حداكثر طعم ، بايد تقطير را تا حد ممكن كند نگه داريد. اگر غير مستقيم باشد مي توان گرما را در يك عكس كوچك كنترل كرد.

-تبليغات-

آماده شدن براي تقطير: يك محل كار در اطراف منبع حرارتي كه براي تقطير استفاده مي كنيد را پاك كنيد. به موارد زير نياز خواهيد داشت:

بي حركت
شراب
ملاقه
يك دوجين ليوان كوچك براي جمع آوري تقطير
يك پارچ براي مخلوط كردن الكلي كه براي نوشيدن ذخيره مي كنيد
يك شيشه با درب براي تقطير نوشيدني ذخيره شده
در صورتي كه قصد داريد آنها را مجدداً پراكنده كنيد ، يك شيشه براي "سر و دم" تهيه كنيد
يك نشانگر دائمي كه روي شيشه مي نويسد
يك كاسه مخلوط به همراه آرد و آب براي ايجاد خمير براي آب بندي مفاصل
و يك اسفنج و حوله مرطوب براي استفاده از پوليش محل سكونت و تميز كردن نشت ها.
اگر نياز به صيقل دادن داخل يا خارج داريد ، سركه و نمك نيز در دست داشته باشيد.

آماده سازي عكس: مطمئن شويد كه محل سكونت تميز است. اگر مس براي مدت طولاني بدون استفاده بماند ، به طور طبيعي اكسيد مي شود. روش سنتي براي صيقل دادن داخلي مس اين است كه كمي مس را گرم كنيد و سپس مقداري سركه (1/8 تا 1/4 فنجان براي نمونه هاي كوچك) در محل سكون بريزيد كه توسط يك قاشق غذاخوري نمك تعقيب مي شود. سپس با اسفنج پهن كنيد. مي توانيد قسمت بيروني محل خواب خود را با سركه و نمك نيز جلا دهيد.

راه اندازي گام به گام: اين مراحل را دنبال كنيد تا دستگاه خود را براي اجراي تقطير تنظيم كنيد.

قابلمه را روي منبع حرارت قرار دهيد. اگر از حمام آب استفاده مي كنيد ، صندلي را در قابلمه اي قرار دهيد كه به اندازه كافي بزرگ باشد تا 3/4 آن را در آب غوطه ور كنيد. به عنوان مثال ، يك ليتر 2 ليتري هنوز به راحتي در اجاق هلندي مي نشيند. در مرحله بعد ، تقريباً 3/4 محل سكون را با شراب كه تقطير مي شود پر كنيد و سپس آن را جمع كنيد. شراب هنگام گرم شدن مي تواند كف كند بنابراين بيش از حد پر نكنيد.
صندلي را جمع كنيد اين معمولاً به اين معني است كه درپوش را روي ديگ تقطير قرار دهيد ، لوله را از درب به سيم پيچ كندانسور بريزيد ، آب سرد را به كندانسور اضافه كنيد و در نهايت يك ليوان را زير دهانه اي قرار دهيد كه الكل از طريق آن جريان مي يابد. همانطور كه اكثر دستگاه هاي تقطير خانگي بداهه نوازي مي كنند ، راه اندازي آنها ممكن است كمي طول بكشد تا كار كند.
پس از مونتاژ صندلي ، از محكم بودن اتصالات اطمينان حاصل كنيد. به عنوان مثال ، در يك خانه ثابت ، مطمئن شويد كه هر چوب پنبه يا درپوش لاستيكي محكم در جاي خود قرار دارد. همه اتصالات شل و محكم بايد مهر و موم شوند. در كوره سنتي آلمبيك مسي ، اين به معناي آب بندي محل درب در گلدان و جايي است كه لوله مسي منتهي از درب گردن قو در سيم پيچ كندانسور قرار مي گيرد. خمير غليظ ساخته شده از آرد و آب سيلانت سنتي است.
اگر از حمام آب استفاده مي كنيد ، از فويل آلومينيومي استفاده كنيد تا در صورت لزوم ، يك درپوش بداهه در اطراف محل قرار دهيد. اين باعث كاهش مصرف انرژي و كاهش تبخير از حمام آب مي شود.
اگر سيم پيچ كندانسور قبلاً توسط آب سرد احاطه نشده است ، اكنون آب سرد را اضافه كنيد.

عملكرد بي حركت: قسمت ساده كاركردن عكس ثابت است. فقط دو قانون وجود دارد: آهسته پيش برويد ، الكل را سريعتر از يك قطره بيرون ندهيد و از شيشه يا ليوان زيادي براي جمع آوري تقطير استفاده كنيد تا بعد از دويدن ، وقتي قضاوت شما بهتر شد ، مي تواند بدي ها را دور بيندازد و خوبي ها را حفظ كند.

زير سكوت حرارت را روشن كنيد. با شعله قوي شروع كنيد و در صورت تقطير در بين ماري ، حمام آب را به جوش بياوريد. هنگامي كه با حالت آرامش خود آشنا شديد ، متوجه خواهيد شد كه زمان شروع به كار الكل چگونه است. هر از گاهي لوله مسي را نزديك درب و همچنين نزديك كندانسور لمس كنيد. جريان الكل به زودي پس از داغ شدن مس در محل ورود به آب خنك كننده شروع مي شود. من اغلب متوجه مي شوم كه بخار از جايي كه مس درست قبل از آن وارد آب مي شود يا درست مانند موجودات الكلي شروع به بالا آمدن مي كند. به ويژه مهم است كه اجازه ندهيد محل سكون بيش از حد گرم شود. سرعت ايده آل بيشتر از 1 قطره در ثانيه نيست.

بيني شما چيزي است كه براي جدا كردن "اجرا" به اجزاي تشكيل دهنده آن استفاده مي كنيد: حفره ها ، سرها ، قلب و دم ها. سرها و دمها ممكن است ذخيره شوند تا دوباره پر شوند. قلب ها مصرف مي شوند ، اگرچه بسته به مزه ، ممكن است ابتدا با آب رقيق شوند. بين قسمت هاي مختلف اجرا تفكيك واضحي وجود ندارد. هنر و هنر تقطير اين است كه چگونه دستگاه تقطير كننده با استفاده از بيني خود تماس مي گيرد.

Foreshots: اولين الكلي كه بيرون مي آيد foreshots ناميده مي شود. حفره ها به شدت آلوده به استون و متيل الكل هستند. هنوز اين الكلها را ايجاد نمي كند ، اما آنها را متمركز مي كند. از نظر مقدار ، استون و متيل (چوب) الكل سمي هستند. بوي وحشتناكي نيز دارند. اين بو را بياموزيد. در اين مرحله نمي توانيد خيلي آهسته پيش برويد. حفره ها دور ريخته مي شوند.

سر: مخلوطي از الكلهاي نامطلوب و درصد افزايشي اتيل استات ، كه يكي از تركيبات مهم طعم در شراب انگور و متانول است ، وجود دارد. اكثر تقطير كنندگان تجاري سرها را براي دومين و سومين بار ذخيره مي كنند. ممكن است بخواهيد آنها را نجات دهيد ، پرتاب كنيد يا حداقل مقداري به قلب اضافه كنيد. هيچ قانون ثابتي وجود ندارد.

قلب ها: قلب اصلي ترين اتانول است. بوي آن روشن و تازه است و به شدت تداعي كننده ميوه يا گياه زيرين در شراب هاي ميوه اي و ترشحات ميوه اي و گياهي است. با ثابت نگه داشتن قطره ثابت ، متوجه مي شويد كه دماي سكون را به آرامي افزايش مي دهيد. يك قطره در هر ثانيه يا حتي هر دو يا سه ثانيه چيزي است كه شما از يك عكس كوچك به دنبال آن هستيد. در ليوان هاي كوچك مانند عينك هاي جمع آوري شده جمع آوري كنيد.

دم: در برخي از موارد طعم تغيير مي كند ، رقيق تر مي شود (بخار آب بيشتر متراكم مي شود) و بو كمتر دلپذير است. در آن زمان شما در حال كشيدن به دنباله ها هستيد. دم ها درصد بالايي از آب را با الكلهاي اتانول و فوزل مخلوط مي كنند.





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: